top of page

PROTAGONISTES

  • elcercle
  • 4 abr
  • 10 Min. de lectura




Aquest mes de MARÇ destaquem i agraïm l'aportació artística de:


QUIM FUSTER


Durant els caps de setmana 14-15-16 i 21-22-23 hem tingut l'oportunitat de veure el musical...


"SPAMALOT" d'ERIC IDLE i JOHN du PREZ


Conversem amb el director:




CC Bona tarda, Quim!

Després de gaudir de l'èxit de la gran producció de "SPAMALOT", digue'ns nomes en 3 adjectius, com et sents.


QF Satisfet, eufòric i descansat.


CC La produccio que has presentat requeria de força complicació escenogràfica i tècnica. Ens pots comentar què t'ha costat més de resoldre?


QF No m'ha costat res de resoldre perquè he comptat amb la inestimable ajuda de gent que en sap, en el que toca la part tècnica que és on vaig més perdut. Sé què vull, però jo solet, a vegades, no sé com posar-m'hi.


CC I a l'inrevés: ens comentes un moment emotiu en el qual tot s'ha resolt "com per art de màgia"?


QF La màgia arriba sempre. Era difícil encaixar tot aquest puzzle que hem anat construint a peces, a trossets. I despré veus que tot encaixa. Ha anat tot rodat.


CC Ens pots avançar algun projecte teatral futur?


QF Els meus nous projectes són, ara per ara, interpretar l'Antoni a "LA PLAÇA DEL DIAMANT", com a director, la pròxima temporada dirigiré "L'ORENETA": Una obra tendra , senzilla, però entranyable . Amb només dos personatges.


Després de la bogeria d'aquest musical, toca fer una cosa més pausadeta. Ja la tornarem a liar més endavant.


CC Moltes gràcies, Quim!


QUIN HA ESTAT L'EQUIP DEL QUIM QUE HA FET POSSIBLE L'ESPECTACLE?




IMPRESCINDIBLES!

TANTI FABREGAT en la DIRECCIÓ MUSICAL, MONTSE GRÀCIA I CARME BIGORRA en el disseny i confecció del VESTUARI, DAVID SÁNCHEZ en el disseny de les VIDEOPROJECCIONS i MONTSE ROVIRA com a cap de REGIDORIA.



Com a tramoies, teníem la família Masagué - a la foto, la DIANA i el CARLES -. Hi falta el MARC.


Ells tres, juntament amb el BERNAT FÀBREGUES i el mateix QUIM van construir l'escenografia.



Ens falta una foto molt graciosa dels quatre tècnics/ques que baixaven corrents per les escales i sortien a saludar cadascú amb l'element amb què treballaven: la MAR SIMÓ i el XAVIER VILAJOSANA portaven un focus, el JAUME GÓMEZ portava un micro i la CLÀUDIA SARTORIO portava un altaveu.


També falta la foto de l'ABRIL TORMOS que va fer el dibuix de l'acrònim de les pistes per trobar la filera i la butaca on hi havia el grial.






La MONTSE amb la MERCÈ SESÉ que l'ajudava a la regidoria i falta l'ÀURIA AMAT que també era de l'equip.


També ens falta la foto del FERRAN VILAJOSANA que va fer de professor de claqué i va muntar-ne les dues coreografies.


Del disseny de LLUMS se'n van encarregar el RAFEL GRÀCIA i la LAURA DOMÍNGUEZ i de la sonorització dels micros en JAUME GÓMEZ.












I, encapçalant el repartiment, en ROGER VILARRÚBIA, actor experimentat en musicals i en personatges còmics en general, a més d'excel·lent company.

















PERSONES QUE S'ESTRENEN... O GAIREBÉ!



SEVER ROIG


CC Bon dia, Sever! Aquest cap de setmana t'hem tornat a veure a l'escenari fent un grapat de rols.

Ja et vam veure participant per primera vegada al musical "Guys and Dolls" la temporada passada i a l'anterior sortint a fer de jurat a l'obra "Testimoni de càrrec", ambdues sota la direcció de Xavier Vilajosana.


Ara bé; en aquesta ocasió, els reptes s'han multiplicat. Com t'hi has trobat? T'ha costat? T'ho has passat bé?



SR Sí, és cert; el primer cop va ser realment un petit tast momentani, en el qual no vaig ni participar en els assaigs però, realment, a "Guys and Dolls" vaig poder gaudir del que ja és un musical en majúscules. Aprofito per donar públicament les gràcies a en Xavier per donar-me l'opció de participar-hi. Crec que és molt important que al Cercle hi hagi aquest acolliment a nous socis i donar-los l'oportunitat de participar en les diferents seccions, en aquest cas a teatre.


Com tu dius, a "Spamalot", el repte, per a mi, ha estat major. Hi ha hagut escenes on actuava i deia algunes frases, però en altres calia cantar i ballar (que no és precisament el meu fort). I tot això amb un constant canvi de vestuari que, en algun moment, podia ser una mica estressant. No obstant i això, m'ho he passat molt bé i també vull agrair al Quim l'oportunitat de participar-hi, així com a tots el qui han ajudat a muntar les escenes de ball, la direcció musical i tota la feinada de voluntariat d'escenografia, vestuari, tramoia, tècnics de so, llum, regidoria i, evidentment, a tota la companyia. La veritat és que hi ha un ambient molt maco i acollidor.


CC Tens tota l família ben implicada al Cercle. T'han empès ells a començar a actuar o ha estat idea teva?


SR Sí, sí, la veritat és que la nostra vinculació amb el Cercle va començar per part de la Carme, com a directora de tallers, fa uns disset anys. Tots els fills van començar a tallers i fins ara no han parat, així doncs que ja em tocava. La veritat que tota la família m'ho deia: "a veure quan t'animes" i fins que un dia en Xavier em fa proposar un primer paper i vaig dir: "vinga va, perquè no ho proves..."


CC CC El balanç que en fas, és positiu? Creus que continuaràs participant als espectacles del Cercle?


SR La veritat que la meva feina m'obliga a viatjar molt i, per tant, la meva disponibilitat és limitada. Tot i així, si em surt l'oportunitat de tant en tant de fer alguna obra, sí que m'agradaria participar-hi. És un repte per a mi, i alhora una manera més d'integrar-me i formar part d'aquesta gran entitat del barri que és el Cercle.


CC Moltes gràcies, Sever! Seguirem, doncs!




LAURA DOMÍNGUEZ


CC Bon dia, Laura!

T'acabem de veure al musical "Spamalot" ballant claqué i fent diversos papers en el cor. Abans, t'havíem vist a l'escenari en un parell d'ocasions en els espectacles que has presentat amb les companyes de la teva escola de ball.


No obstant i això, la tasca que has fet més vegades al Cercle és la de tècnica de llums. Te'n va ensenyar la teva parella, el Rafel, i ara ja ets perfectament autònoma.


Quins dos rols tan diferents i indispensables!


On et sents millor, darrera la taula de llums o dalt de l'escenari?


LD Realment, estic més còmoda darrere de la taula de llums, tot i que he trepitjat molt escenari ballant...però amb aquesta participació a "Spamalot" he estat molt a gust i m'he sentit molt recolzada per tots i totes.


CC T'ha fet il·lusió participar a "Spamalot"?


LD Sí, moltíssima. No m'esperava tenir tantes coses per fer! La primera idea era només sortir als balls, però quan vam fer la primera lectura ja vaig veure que no només hauria de ballar, sinó també parlar! I això ja no seria tan fàcil. Els/les companys/es m'han ajudat molt entre tots, i hem fet molta piiiinyaaaa!!!


CC Penses continuar combinant les dues activitats?


LD Ho he de pensar, encara avui estic amb la "ressaca" post-funció, jejejeje. Però, segurament, si em tornen a donar l'oportunitat, no m'ho pensaré gaire.


CC I nosaltres, contentes que no t'ho pensis i continuïs participant en el teatre!






DANIEL MONEDERO i ALEIX CABRERA


Bon dia, Daniel i Aleix!


CC En el musical "Spamalot" us hem vist en papers llargs en el grup dels cavallers del Rei Artur. Enhorabona a tots dos! Ens heu fet riure molt i heu demostrat una gran desimboltura a l'escenari.


A tu, Daniel, t'havíem vist en les dues lectures de l'obra "L'Estiueig", en un paper petit a "L'últim sopar" i al musical "Guys and Dolls".


I a tu, Aleix, en el cor de "Els Miserables" i "Guys and Dolls". A més, formes part del cor Vivace.


Us ha fet il.lusió viure l'oportunitat de fer de "Sir Lancelott" i "Sir Gallahad" respectivament?


DM Certament, rebre l’oportunitat de fer de Lancelot va ser una gran sorpresa que em va fer molt feliç. Ara, veient a què m’he hagut d’enfrontar, hauria d’haver demanat un sou més alt 😉


AC Fer aquest paper ha estat un caramel i, alhora, un aprenentatge perquè mai no havia fet comèdia. Però he tingut uns magnífics companys de viatge que tot ho posen fàcil i et fan sentir com a casa. Plegats, hem anat donant forma a aquesta magnífica bogeria escènica. No puc estar més agraït al Quim per la confiança!


CC Què us ha resultat especialment divertit de fer?


DM Amb tot el que un assaig comporta, reconec que han sigut molt divertits. I l’evolució de l’espectacle amb totes les bogeries que se’ns acudien, un extra de riures.


AC Construir i modelar els personatges, dotant-los d'un posat, una gestualitat i una parla particular. En realitat eren dos en un: en Dennis, un camperol ben matusser i Sir. Galahad, el cavaller petulant en qui es transforma més tard aquell a qui els francesos anomenen "Barbie legionària".


CC Què us ha suposat un repte especialment difícil?


DM Bufff… puc dir-ho tot?!?! Per mi, fer un musical era un repte enorme. A la meva poca experiència interpretativa, se li afegeix que s’ha de cantar i ballar (i en quines condicions!!), cosa en la qual tenia nul.la experiència i molt poca traça natural. Però… repte salvat (i disfrutat)!!


AC Doncs, treure la vis còmica de dintre meu. No ho havia fet mai i em feia por que el públic no rigués. Un altre repte ha estat sostenir fins al final l'última nota de "la cançó que sona així"—crec que la Gemma Clemente, (Dama del Llac), m'entendrà.


CC Esteu preparant més projectes per aquesta temporada, oi?


DM Sí! En poques setmanes canvio 100% de registre per fer de Quimet a “La Plaça del Diamant”, un altre personatge que suposa un bonic repte interpretatiu per a mi, i del qual en tinc moltes ganes.


AC Tot just ara encarem la recta final del vodevil "Un barret de palla d'Itàlia", que dirigeix en Xavi Vilajosana i que estrenarem en un no res per posar-me a la pell d'un personatge força corcó i repel·lent. Amb "La família Addams" tancarem la temporada teatral del Cercle posant-hi música i... més humor!


CC Moltes gràcies, nois! Es pot dir que heu entrat amb bon peu al nostre teatre. Enhorabona i a continuar!!!




FERRAN HERRERA


CC Bon dia, Ferran! Quina il.lusió ens va fer saber que també sorties a "Spamalot".

Ara et veiem menys pel Cercle. Ens arriben notícies que estàs ficat en el món professional de la interpretació.

Quin projecte tens entre mans actualment?


FH Sí, la veritat es que l'any passat vaig tenir la sort de poder participar en un llargmetratge i estem a l'espera, aquest any, de la seva estrena.



A part, estic esperant la resposta d'un parell de càstings per unes sèries de TV.

I tinc l'encàrrec de muntar una obra destinada a infants de 3 a 8 anys.


CC Com t'has sentit enmig de la companyia de "Spamalot"?


FH La veritat es que han tingut molta paciència amb mi i m'han acollit amb els ulls tancats. He col•laborat en tot el que he pogut i he vist que són una gran família i que, sobretot, gaudeixen molt del que fan sense pensar en les crítiques.


CC T'agradaria combinar el que tens amb seguir fent teatre amb nosaltres? O, fins i tot, t'has plantejat de dirigir alguna obra al Cercle?


FH M'ho he plantejat moltes vegades. Si he de ser sincer, quan més gran et fas, més peresa et fa sortir de nit...

Però sí que, de tant en tant, m'agrada poder gaudir d'una bona obra de text.


CC Ens ha alegrat molt tornar a coincidir. Fins a una altra ocasió?


FH No se sap mai. Si cau a les meves mans un text que m'empeny a sortir de casa... Al final, sempre escolto el meu cos i si sento un veritable desig per fer un projecte.


CC Doncs seguim en contacte i fins aviat!



I LES COREOGRAFIES?


Uns quants membres de la companyia es van repartir la feina d'imaginar i ensenyar les coreografies a tot el grup. Una tasca importantíssima per assegurar que l'espectacle sortís rodó.

Us els anem presentant mentre veiem els diferents grups de personatges.


El grup de "Finland": ANNA TURON, ALBERT TOUS, ANNA TURULL, ÀLEX FUSTER, CARME ADELL, SEVER ROIG.
El grup de "Finland": ANNA TURON, ALBERT TOUS, ANNA TURULL, ÀLEX FUSTER, CARME ADELL, SEVER ROIG.

El grup de les "Lakers girls": CRIS NAFRIA, ANNA TURULL, BERTA MARTÍN, CARME ADELL, TANTI FABREGAT, CRIS VIDAL. D'entre elles, la Cris N., l'Anna, la Berta i la Cris V. han fet de coreògrafes.
El grup de les "Lakers girls": CRIS NAFRIA, ANNA TURULL, BERTA MARTÍN, CARME ADELL, TANTI FABREGAT, CRIS VIDAL. D'entre elles, la Cris N., l'Anna, la Berta i la Cris V. han fet de coreògrafes.

TANTI FABREGAT, LAURA DOMÍNGUEZ, BERTA MARTIN. La Laura i la Berta han fet de coreògrafes.
TANTI FABREGAT, LAURA DOMÍNGUEZ, BERTA MARTIN. La Laura i la Berta han fet de coreògrafes.

Els guàrdies francesos amb el RAFEL GRÀCIA: ALBERT TOUS, PEP BRANSUELA, SEVER ROIG, DANI INVERNON
Els guàrdies francesos amb el RAFEL GRÀCIA: ALBERT TOUS, PEP BRANSUELA, SEVER ROIG, DANI INVERNON

Els cavallers del "NI". La cap del grup, ÀURIA AMAT, acompanyada del DAVID SÁNCHEZ, MARIA CAPELLÀ, ANNA TURON.
Els cavallers del "NI". La cap del grup, ÀURIA AMAT, acompanyada del DAVID SÁNCHEZ, MARIA CAPELLÀ, ANNA TURON.

En RAMON RULL acompanyat del Rafel. Ell també ha fet de coreògraf.
En RAMON RULL acompanyat del Rafel. Ell també ha fet de coreògraf.

Sortida espectacular de "la Dama del Llac" - GEMMA CLEMENTE - envoltada de peixos.
Sortida espectacular de "la Dama del Llac" - GEMMA CLEMENTE - envoltada de peixos.

Impressionant arribada a CAMELOT. A primera fila hi veiem, entre altres, la PEPA PORTA que també ha estat una de les coreògrafes.
Impressionant arribada a CAMELOT. A primera fila hi veiem, entre altres, la PEPA PORTA que també ha estat una de les coreògrafes.

El príncep Herbert - ÀLEX FUSTER - alliberat.
El príncep Herbert - ÀLEX FUSTER - alliberat.

El grup de la "Samba Gay": DANIEL MONEDERO (a primer terme) acompanyat del QUIM FUSTER, ORIOL BOU, LAURA DOMÍNGUEZ, BERTA MARTÍN, ALBERT TOUS, JOSÉ MARÍA ANGUITA. El Quim també ha fet de coreògraf.
El grup de la "Samba Gay": DANIEL MONEDERO (a primer terme) acompanyat del QUIM FUSTER, ORIOL BOU, LAURA DOMÍNGUEZ, BERTA MARTÍN, ALBERT TOUS, JOSÉ MARÍA ANGUITA. El Quim també ha fet de coreògraf.

En JAUMET, a més de sonoritzar els micros, també ha fet de coreògraf.
En JAUMET, a més de sonoritzar els micros, també ha fet de coreògraf.

El ROGER acompanyat del germà Maynard, un dels diferents rols amb què ens ha sorprès l'ORIOL BOU. (Foto Xavi G.)
El ROGER acompanyat del germà Maynard, un dels diferents rols amb què ens ha sorprès l'ORIOL BOU. (Foto Xavi G.)
En aquesta fotografia es nota que tothom s'ho passava molt bé. Hi veiem el RAMON RULL (a primer terme), DAVID SÁNCHEZ, JOSÉ MARÍA ANGUITA, ALBERT TOUS, DANIEL MONEDERO, RAFEL GRÀCIA, ORIOL i el grup de les SIS NÚVIES: CARME ADELL, TANTI FABREGAT, BERTA MARTÍN, ANNA TURULL, MARIA CAPELLÀ, ANNA TURON. (Foto: Xavi G.)
En aquesta fotografia es nota que tothom s'ho passava molt bé. Hi veiem el RAMON RULL (a primer terme), DAVID SÁNCHEZ, JOSÉ MARÍA ANGUITA, ALBERT TOUS, DANIEL MONEDERO, RAFEL GRÀCIA, ORIOL i el grup de les SIS NÚVIES: CARME ADELL, TANTI FABREGAT, BERTA MARTÍN, ANNA TURULL, MARIA CAPELLÀ, ANNA TURON. (Foto: Xavi G.)


ALGUNES CURIOSITATS...



El FERRAN HERRERA ajudant l'ÀLEX FUSTER a "caure" de la torre.
El FERRAN HERRERA ajudant l'ÀLEX FUSTER a "caure" de la torre.

La MERCÈ SESÉ asseguda a l'escala per fer pes mentre parla el "Pijuz Magnificuz" (ANNA TURULL)
La MERCÈ SESÉ asseguda a l'escala per fer pes mentre parla el "Pijuz Magnificuz" (ANNA TURULL)

LLIGAM ENTRE SECCIONS




Ens fa molta il·lusió que les CORALS, poc a poc, es vagin relacionant i implicant amb altres seccions de la casa com el TEATRE. I, naturalment, els MUSICALS són una bona porta d'entrada.

En aquesta fotografia veiem una bona colla de membres de VIVACE amb els membres de la companyia de "Spamalot".



PROTAGONISTA INVOLUNTARI



ANDREU MONRÓS


CC Què va passar diumenge, Andreu?


AM Doncs mira, estàvem a l'última representació d'"Spamalot" i en un moment en què em tocava estar davant de l'escenari vaig posar un peu en fals i vaig caure daltabaix a platea. Em vaig fer mal a les cames i al braç, però vaig poder acabar la funció. Quan vam acabar, vaig anar directe al CUAP.


Resultat? Un edema al múscul de l'avantbraç dret. A part de les ferides a les cames, menys importants.


CC I ara, com et trobes?


AM Ara mateix estic bé. Encara tinc el braç adolorit, tot i que ha millorat molt de fa una setmana. Quan em fa mal, sobretot, és si he de fer força i en moviments bruscos o molt elàstics. Encara estic de baixa perquè com que treballo a Escola Bressol, necessito uns braços actius... tot i que espero que no s'allargarà gaire més. En qualsevol cas, tot va quedar en un ensurt i ara es tracta de tenir paciència.


CC T'agraïm la fortalesa que vas demostrar per acabar la funció i ens alegrem molt que hagi estat poca cosa pel que hauria pogut ser. Una forta abraçada!



GRÀCIES A TOTHOM!

LA COMPANYIA. CLÀUDIA SARTORIO, CARME BIGORRA, BERTA MARTÍN, ANNA TURON, MARIA CAPELLÀ, JOSÉ MARÍA ANGUITA, CRIS NAFRÍA, TANTI FABREGAT, CARME ADELL, ANNA TURULL, MONTSE ROVIRA, LAURA DOMÍNGUEZ, JAUME GÓMEZ, DAVID SÁNCHEZ, ALEIX CABRERA, PEP BRANSUELA, QUIM FUSTER, CRIS VIDAL, ABRIL TORMOS, ÀURIA AMAT , XAVIER VILAJOSANA, MONTSE GRÀCIA, MAR SIMÓ, DIANA MASAGUÉ, CARLES MASAGUÉ, MARC MASAGUÉ, RAGEL GRÀCIA, DANI INVERNÓN, ÀLEX FUSTER, PEPA PORTA, DANIEL MONEDERO, GEMMA CLEMENTE, ORIOL BOU, ROGER VILARRÚBIA, ANDREU MONRÓS, ELI SOLÉ, RAMON CUENCA, RAMN RULL, ALBERT TOUS, FERRAN HERRERA, MERCÈ SESÉ.
LA COMPANYIA. CLÀUDIA SARTORIO, CARME BIGORRA, BERTA MARTÍN, ANNA TURON, MARIA CAPELLÀ, JOSÉ MARÍA ANGUITA, CRIS NAFRÍA, TANTI FABREGAT, CARME ADELL, ANNA TURULL, MONTSE ROVIRA, LAURA DOMÍNGUEZ, JAUME GÓMEZ, DAVID SÁNCHEZ, ALEIX CABRERA, PEP BRANSUELA, QUIM FUSTER, CRIS VIDAL, ABRIL TORMOS, ÀURIA AMAT , XAVIER VILAJOSANA, MONTSE GRÀCIA, MAR SIMÓ, DIANA MASAGUÉ, CARLES MASAGUÉ, MARC MASAGUÉ, RAGEL GRÀCIA, DANI INVERNÓN, ÀLEX FUSTER, PEPA PORTA, DANIEL MONEDERO, GEMMA CLEMENTE, ORIOL BOU, ROGER VILARRÚBIA, ANDREU MONRÓS, ELI SOLÉ, RAMON CUENCA, RAMN RULL, ALBERT TOUS, FERRAN HERRERA, MERCÈ SESÉ.


 
 
 

Comentarios


bottom of page