Aquest mes de MAIG destaquem i agraïm l'aportació artística de
XAVIER VILAJOSANA
amb l'obra: "TESTIMONI DE CÀRREC"
d'Àgatha Christie
Conversem amb el director:
CC Estàs satisfet amb el resultat de l'obra?
XV Estic molt content! Estic content perquè al públic li ha agradat. Estic content perquè els actors i actrius s’ho han passat bé. Estic content per haver donat una oportunitat a gent nova. I estic content per haver aconseguit tirar endavant un clàssic.
CC T'ha agradat com ha anat el procés de treball?
XV El procés del treball, per a mi, és el més important. No és tracta només de tirar endavant un text, sinó que cal saber reconduir totes les coses que van passant i cal saber-les transmetre a cada persona de la manera que et puguin entendre millor.
CC Pots comentar un moment que hagi especialment complicat durant el procés i/o que t'hagi fet patir?
XV És una obra on el text juga un paper importantíssim; les darreres paraules d’una rèplica sovint s’aprofiten per començar la frase de l’interlocutor. Quan la gent no recordava el text, no deia les mateixes paraules o tardava a respondre, he de reconèixer que sí, que patia molt perquè es perdia el dinamisme i el gag.
CC Pots comentar un moment que hagi estat especialment bonic?
XV El millor, per a mi, és quan la gent que hi participa es fa l’obra seva hi vol aportar idees que li han sorgit. No m’agrada que tot plegat quedi en un seguit de capricis del director. La gent que hi ha participat s’ha abocat molt en l’obra i això és molt d’agrair.
CC Fas autocritica d'alguna cosa que creus que podries haver fet millor?
XV No puc deixar de fer autocrítica. Encara no sé si he fet bé abordant un clàssic. Això suposa molta responsabilitat. A qui coneix l’obra, no el pots decebre i a qui no la coneix cal que li demostris per què allò ha esdevingut un clàssic. No sempre tens la millor solució per a cada problema que sorgeix i, sovint, no tenim temps de refer els errors que hem comès.
CC Ens comentes alguna anècdota divertida o curiosa que hagi passat durant els assaigs o funcions?
XV En aquesta obra, la Núria Pedraza tenia un doble paper i no podíem desvetllar que era ella mateixa que feia els dos papers per no fer “spoiler” de l’argument. Llavors vaig optar per capgirar les lletres del seu nom per Aurín de Zarpa i des de secretaria ens van avisar que aquesta noia no els constava com a sòcia i se n’hauria de fer.
CC Quins projectes tens en el futur?
XV De cara a l’any que ve en vull fer una de sonada. El musical “Guys and Dolls”, un clàssic dels anys cinquanta del segle passat. Després de l’estrena de la versió a Broadway, es va fer en cinema amb Frank Sinatra, Marlon Brando, Vivian Bleine i Jean Simons i l’èxit ja va ser rotund. En aquest projecte he volgut involucrar el màxim de gent possible del Cercle. Després de l’obra que vaig muntar només per a dones, ara volia captar tots els homes possibles.
La companyia.
D'esquerra a dreta, Josep M. Alsina, Albert Reina, Alfred Garcia, Jordi Costa, Cati Sesé, Mercè Sesé, Carme Bigorra, Xavier Vilajosana, Josep M. Turon, Núria Pedraza, Oriol Bou, Ramon Cuenca, Berta Gumí, Albert Tous i Pep Pla.
Falten a la fotografia: Jaume Roig (actor), David Sánchez i Quim Fuster (construcció d'escenografia) i Adrià Serra, Jordi Doncos i Pere Fàbregues (tramoies) i elxavixavi_fotògraf pel disseny del programa, del cartell i les fotografies que il·lustren aquest reportatge.
Comments